Thursday, June 2, 2011

Perjalanan yang agak sia-sia ==!

                                    Assalamualaikum....

Penat sungguh hari ini aku berjalan mencari sebuah buku yang tidak pasti ade di mana-mana kedai buku....aku gerak keluar dari rumah pada pukul 12.30 tengah hari...aku menaiki transit aliran ringan (LRT) hingga ke bandaraya....pastu aku pun pergilah dari satu kedai ke satu kedai..hingga larh kedai buku yang terakhir yang ada dekat jalan tunku abdul rahman...penatnya ta payah kata larh memang dah sah penat....then aku pun terus amik komuter pergi midvalley megamall....yang tak boleh blah nya tunggu komuter sampai aku dah nak tertidur dekat stesen tu....then sampai je kat mid aku pun terus ke MPH Bookstore...aku pun mulakan misi mencari buku itu .... hampir setengah jam aku mencari seorang diri dekat sana cam orang bodoh tapi still tak jumpe bukunya malah raknya pun tak tahu dekat mana..haihh.... pastu aku pun mulalah tanya dekat information kaunter dekat situ...pastu akak information tu suruh aku pergi dekat information kaunter bahagian buku professional...pastu akak dekat kaunter info prof tu pun bawa aku dekat rak buku science technology yang mana aku boleh cari buku yang aku nak kat situ....aku pun cari lah tapi still tak pastu aku pergi ker komputer berdekatan then search buku yang aku nak tulah pastu search tu kata ade kat rak buku malay professional pastu aku pergi lah tanya dekat akak info prof tu pastu dia kata rak tu dekat tempat akak information yang mula-mula ku jumpa tadi....shortkan cerita nie aku jumpa rak tu tapi aku tak jumpa bukunya..aku pun tanya akak dekat information tu tentang buku yang hampir serupa dengan buku yang aku penggang dia pun bawa aku pergi dekat kaunter akak info prof tu pastu akak tu kate dekat tempat dia..so aku ngan akak tu pun patah balik...pastu dia kata buku tu mungkin dah tak ada ataupun stok tak sampai lagi....hurmmm.....gila larh aku pusing mph tu....pastu aku ambil komuter turun dekat stesen putra.... pastu aku pergi kedai buku dekat dalam the mall ...then yang menghampakan aku kedai tu langsung tak de buku tentang sains...aku pun blah lah dari kedai tu....lastly aku pun ambil keputusan untuk balik.....sampai dekat rumah aku kene bebel dengan mak aku kerana keluar seorang diri....kesimpulannya buku yang aku cari tu memang tak ada dekat kedai buku tetapi ade dekat pn just tengah process...itu lah masalah nya aku mmg tak boleh tunggu buku tu keluar......sebab aku nak guna untuk projek 10.00 pagi nanti....hurmmm so maknanya aku kene cari dekat publication nya itu je lah harapan yang tinggal......ok larh dah banyak aku cite....so bubye...

* Buku yang aku cari tu ialah Keanehan Fizik publication Institusi Terjemahan Negara Malaysia (ITNM) hurmm susah benar nak cari buku ni....haishhh..

No comments:

Post a Comment