Wednesday, October 13, 2010

Hidup penuh cabaran

Hidup aku tak sama cam orang lain......
hidup ako selalu dalam kesusahan.....dan kesunyian..
ako tak macam orang lain yang mempunyai ramai kawan yang ambil berat tentang diri dorang...
kawan2 aku selalu mempersendakan diri aku yang tak seberapa nie..
ako tau ako ni bukan larh seorang yang perfect atau seorang yang boleh dikatakan seperti lelaki yang lain..
ako sedar ako nie agak lembut sdikit.. tapi tak semestinya aku perlu dilakukan seperti seorang yang tak tau ape jantina aku..aku dah cuba nak jadi macam budak lelaki lain tapi kekadang aku rase seperti aku membohongi diri aku sendiri....aku rase seperti tak jujur pada diri aku sendiri..dan kalau larh ako jadi macam dia orang perlu ke aku tipu dia orang dengan katakan aku lelaki yang hebat atau menjadi gengster atau isap rokok dan sebagai nya..sedangkan dalam diri aku nie aku tau siapa aku.....aku seorang budak yang tak suka bergaduh, seorang yang tak de keyakinan dalam diri dan lain2 lagi...kekadang aku pun ade rasa malu gak dekat diri aku nie..tapi ape boleh aku lakukan???ini larh yang telah ditakdirkan allah kepada aku...aku rase sekarang aku dah tau ape yang patut aku lakukan dalam hidup nie....mungkin selepas nie korang akan anggap aku nie macam pondan, sotong, sutun dan lelain2 tpi ape yang aku nak sekarang adalah jadi diri aku yang sebenar...dan kali aku akan cuba gak ubah diri aku supaya menjadi yang lebih baik lagi....